De laatste voledige dag op reis.

Hallo allemaal,

Morgen is het dan alweer zo ver de laatste dag van onze reis. In de avond zullen we op het vliegtuig stappen en op woensdag zullen we dan weer voet op de bodem zetten op het wat mij betreft mooiste land ter wereld. Met goed kraanwater, veel groente, slecht weer, beroerde service in restaurants enz. enz.

Maar vandaag dus nog niet. Vandaag waren we in Hollywood studio's het vroegere MGM studios waar sommige dingen nog exact waren zoals 27 jaar geleden en andere dingen niet. Het was een mooie dag en wederom hadden we besloten het rustig aan te doen. De vermoeidheid begon er na 5 dagen Disney ook wel langzaam in te sluipen en uiteindelijk zouden we 52.5 uur Disney schrijven als je er over nadenkt een bizar aantal uren om in pretparken door te brengen.

Hollywood Studio's is het kleinste park en om 9.15 een kwartier na opening van het park konden we de fastpass voor Rocking Rollocoaster gebruiken. Dit is voor mij de beste achtbaan waar ik ooit in heb mogen zitten omdat het alle elementen combineert die ik waardeer. Ten eerste was er de muziek van Aerosmith die zowel tijdens het wachten als tijdens de rit werd afgespeeld. Heerlijk!!! Ten 2de was het een achtbaan in het donker. Ten 3de ging hij meermaals over de kop. En als laatste was het een launchcoaster een achtbaan waarbij je niet eerst omhoog gaat maar meteen horizontaal afgeschoten wordt naar de benodigde snelheid. Dit maakte het ritje volmaakt. Ook was het een lange rit. Voor mij staat deze rit dus bovenaan voor vandaag en voor alle dagen.

Verder was er nog tower of terror waar ik en Liek niet in zijn geweest omdat ik niet van vrije vallen houd. Volgens Andrea en Arne was dit ook fantastisch. Verder waren er dingen die nog steeds werkte en al 30 jaar hetzelfde waren zoals: de Indiana Jones show en de 3d Muppet show. Al met al was het genieten geblazen. Ook alle Star Wars items in het Park waren leuk Zo was er ieder half uur een march of the First order en waren er ook first order troepen die mensen wezen op hun rechten. Erg vermakelijk. Ook werden we getrakteerd op een sneak preview van de nieuwste Pirates of the Caribean die er erg tof uitzag en ook weer hilarische stukjes had.

Uiteindelijk vonden we het om 18.30 welletjes en gingen we terug naar ons appartement maar niet nadat we nog een keer gegeten hadn bij het steakhouse waar we al 2 keer eerder hadden gegeten. Dit was wederom heerlijk en was een waardig afscheid van onze laatste avond in Kissimee.

Deze vakantie heeft ons goed gedaan en is alles geworden wat we ervan hadden verwacht en voor sommigen zelfs meer. Morgen zal ik nog een laatste blog schrijven en dan zit de reisvakantie er alweer op. Uitgerust zullen we dan naar huis gaan en zal het gewone leven weer beginnen.

Dank alvast weer voor het lezen.

En tot morgen voor de laatste blog.