Disney dag 2

Hallo allemaal,

Zo, de eerste 23 uur Disney zitten erop na de dag van gisteren. Gisteren deden we Magic Kingdom aan, het misschien wel bekenste park van Disney. In dit park heb je onder andere het grootste kasteel van Assepoester. We begonnen weer vroeg en doordat we de dag ervoor vergeten waren waar we de auto geparkeerd hadden waren we dit keer wel alert namelijk Simba 115-120. Leuk verhaal trouwens de avond ervoor hebben we werkelijk all drukkend op de sleutel van de auto rondgelopen om te kijken welke auto open ging.

Vandaag dus Magic Kingdom en wat een mooi park is ook dit weer. Wel was het veel drukker dan in Epcot de dag ervoor en stonden we vaker in de rij dit zorgde ervoor dat we dus ook eerder op waren. Uiteindelijk hebben we het tot 20.30 volgehouden en besloten we ergens buiten het park wat te gaan eten. Dit keer bij een BBQ grill restaurant. Dit was weer heerlijk. Ook zullen we zondag nog terugkeren naar Magic Kingdom.

Dan de top 3 van ritjes in Magic Kingdom:

3. Splashmountain: Mooie rit in fronteirland waarbij water een grote rol speelt. Uiteindelijk kwamen we hier zeiknat uit door de drops die erin zaten.

2. Spacemountain: Let op! deze attractie is absoluut niet hetzelfde als die in Disneyland Parijs. Deze ride is ouder en was er net als splashmountain al in 1990. Maar deze achtbaan doet niet onder voor zijn moderne broertje in Parijs. Hij vind ook plaats in het donker en het leuke is dat je achter elkaar zit met maximaal 6 personen. Fun Fact: mijn moeder haatte deze achtbaan met een passie.

1. Big Thunder Mountain: De attractie van de dag die we ook 2x hebben gedaan. Big Thunder mountain blijft een fantastisch mooie rit. Hij is lang en blijft leuk na een aantal keren. Deze gaan we komende zondag ook zeker nog wel een keertje doen.

Dan nog even de grootste teleurstelling. Seven Dwarves Mine: deze attractie heeft momenteel de langste wachtrijen in Magic Kingdom. Maar het ritje is kort en niet al te spannend. Absoluut het wachten niet waard.

Vandaag gaan we naar Animal Kingdom de dierentuin van Disney.

Groetjes Reisgenoten.

vera

super lekker genieten en liek volhouden
hoor kind

anja

liek sterkte met de beentjes maar wel lekker genieten