Dag 3 Disney en een rustdag

Hallo allemaal,

Wederom een wat verlaatte blog. Inmiddels hebben wij er na vrijdag 32 uur Disney opzitten. Van een small world is absoluut geen spraken. Iemand op youtube verteld over disneyworld waar hij jarenlang als medewerker heeft gewerkt. Wat hem steeds weer opviel is dat mensen hun brein uitschakelen als ze het park inlopen. En inderdaad het begint mij na 3 dagen op te vallen. En het is om je kapot te lachen en dat doen we dan ook. Het eerste voorval was is Epcot waarbij een moeder na een interactieve show met de schildpad van Finding Nemo, haar ik denk 7 jarige ert vraagt: Did I just see you choke your little brother? Antwoord: Nooo? Moeder: Yes you did, I saw it do not ever do that again!!! Na dit voorval hadden we nog het bange Franse meisje in de pirates of the caribean rit. In dat ritje zit je in een boot en omdat het wat donker is kan ik mij voorstellen dat het voor kinderen wat eng kan zijn. Ikzelf was altijd wat angstig bij de reus in de fatamorgana van de Efteling. Mijn moeder zei dan iets in de trant: Doe je ogen maar gewoon dicht, ik laat wel weten als we er voorbij zijn. Zo niet deze moeder. Deze arme dreumes begon al te krijsen toen we de hoek om waren omdat moeder het kind te stuipen op het lijf joeg. Vervolgens krijste het kind letterlijk de hele rit door omdat het duidelijk doodsbang was. En wat deed moeder? die lachte zich kapot en vervolgens zei ze tegen het kind, kijk maar het is niet eng, kijk maar. Dit hielp niet en dus werd het oordopjes in. Het laatste geval was misschien wel het leukste. Kennen jullie barbie nog van het duiken? Nou barbie heeft kennelijk zusjes. Niet 1 maar wel duizend en die lopen allemaal rond in Disneyworld in matchende T-shirts met matchende heuptasjes in de kleuren van de Amerikaanse vlag. Het leukste is om als ze te veel beginnen te gillen te roepen in hun richting: hey, hey, HEY, HEY, HEY!!!!! en dan serieus kijken en armgebaren te maken of het wat rustiger kan. Nou, zo'n clubje met een gedeeld brein zat achter ons bij de safarie in Animal kingdom, een ritje waarbij je in een auto langs plekken gaat waar de dieren zitten. Erg leuk ook veel dieren gezien. Bij IEDER dier, of het nu een krokodil, antilope, nijlpaard of achtarmige inktvis was. Hoorde we achter ons: oh my god, oh my god, oh my god, awwwwwwww they are so cute. Bij de 15de keer had ik het niet meer en gingen we met zijn vieren stuk van het lachen. De ervaring van Disney is ook de mensen die ernaar toe gaan ik kan het iedereen aanbevelen.

Vrijdag stond Disney's Animal Kingdom op het programma en om eerlijk te zijn het park was leuk maar was wel het minste van de andere parken. Het park houdt het midden tussen een dierentuin en een pretpark. Het gekke is alleen dat het te weinig dieren heeft voor een echte dierentuin en te weinig ritjes heeft voor een pretpark. Het is dus vlees noch vis in die zin. Ze zijn dan ook nog flink bezig om het uit te breiden. Het meest zonde is wel dinoland of een gedeelte ervan wat werkelijk meer weg ad van een kermis dan een deel van het park. Beetje jammer Disney dat kunnen jullie veel beter. Daarom hier een top 3 van beste rides in Animal Kingdom:

3. Kilimanjaro Safari: Mooi ritje waarbij je veel dieren te zien krijgt. En wat daarbij ook nog eens vrij lang duurt.

2. Dinosaur: Mooie ride waarbij je terug wordt gestuurd naar het late krijt tijdperk vlak voor de inslag van de meteoriet die een einde maakt aan het dinosaurus tijdperk. Het ritje schud je hevig door de war en blauwe plekken zijn niet uitgeloten. Ook verliest met wel eens tas waardoor de rit dat voor een paar uur gesloten wordt.

1. Expedition Everest: Met enige afstand de beste achtbaan tot nu toe in Disney. De achtbaan is vrij heftig en gaat op een bepaald punt zelfs achteruit, een heel leuk concept. De drops zijn erg diep en het is echt genieten! Een absolute aanrader.

Gister hadden we een rustdag wat betekende dat we uit konden slapen en dat we souvenirs gingen kopen. Ook was mij opgevallen dat er midgit golf banen lagen op de route naar disney. Dus leek het mij leuk om 's avonds even een uurtje te gaan midget golfen als we toch niets beters te doen hadden. Ik ging dus kijken wat het kostte en toen ik terug liep naar de auto hoorde ik geratel. Ook zag ik een moeder met haar kinderen wat verschrikt opkijken. En toen zag ik het ook. Van de parkeerplaats naar de stoep en toen in het struweel kroop een ratelslang. Prachtig beest maar aan z'n geratel te horen duidelijk niet op zijn gemak. We lieten hem oversteken en ik bemerkte dat ik toch liever in een land leef waar mijn kat de top van de voedselketen buiten is. 's avonds hebben we heerlijk Bonanza Golf gespeeld wat eruitziet zoals het klinkt maar wel heel leuk was!!!

Vandaag gaan we voor de laatste keer naar Magic Kingdom, dus dat wordt leuk.

Groetjes

De reisgenoten.





Reacties

Reacties

Thea

Een ratelslang???? En niet op zij gemak????? Jakkes!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!