Dag 4 Disney

Hallo allemaal,

Poging 2 voor het beschrijven van deze dag. Vanochtend ging helaas de blog van vandaag verloren dus vandaar wat vertraging.

Gisteren zijn we voor de 2de maal naar Magic Kingdom gegaan Doordat we inmiddels al 32 uur Disney hadden gehad begonnen we dit keer om 12 uur. Dit deden we omdat we heel graag tot 22.00 wilde blijven om het vuurwerk en een lichtprojectie te zien die als het donker zou zijn zouden plaatsvinden. Deze dag zouden we het rustig aanpakken om op deze manier meer van het "magische" gevoel van Disney te ervaren. De eerdere dagen gingen snel voorbij en hebben we juist meer attracties gedaan. Doordat we nu een extra dag in Magic Kingdom hadden en bijna alle attracties al gehad hadden konden we extra rustig aan doen. Ook hadden we de fastpasses zo ingesteld dat we van gedeelte naar gedeelte konden gaan. Het Fastpass systeem in Disney world werkt als volgt. Je stelt een fastpass in en dan mag je op een bepaald tijdstip meteen naar binnen en hoef je dus niet in de rij te staan. Dit kun je met bepaalde attracties 1x per dag doen en in totaal 3x als je er minder grote attracties mee doet. Hiervoor hoef je niet extra te betalen en via het gratis wifi en de app kon je je aanpassingen maken wanneer je dat maar wilde.

Om 12 uur kwamen we dus aan en reserveerden we een plekje voor het avondeten bij een restaurantje dat er best ok uitzag. Doordat er al veel meer mensen op dat idee kwamen en onze fastpass om 18.30 gepland stond aten we om 16.45. Na de reservering gingen we nog een keer naar Big Thunder Mountain en daarna rondstruinen. Om 15.00 uur was er een parade en daarvoor hadden we een plekje vlak voor het kasteel van Assepoester. Hiervan zullen nog foto's volgen op. Het was echt leuk. Verder waren er nog wat leuke attracties die wel het vermelden waard waren.

Mickey's Philharmagic : Een show waarbij bekende disneykararkters begeleid worden door een orkest en dat samen met 3d beelden.

Jungle Cruise: een boottocht met met een "reisleider" op de boot die nog veel meer zouteloze woordgrapjes maakte dan ik!!

's Avonds was het om 21.00 tijd voor het vuurwerk. En een vuurwerk zoals alleen Disney het lijkt te kunnen. Ieder jaar ga ik naar Scheveningen voor de vuurwerk shows maar dit is toch echt een klasse apart. Het was werkelijk vuurwerk met een verhaal en muziek werkelijk fantastisch en om kippenvel van te krijgen. Dit is was werkelijk het gevoel zoals ik dat had 27 jaar geleden. Vervolgens gingen we nog wat drinken halen om terug te keren naar dezelfde plek om 21.45 voor een voorstelling waarbij het kasteel van Assepoester als projectie scherm gebruikt zou worden. Met woorden was deze show eigenlijk niet te beschrijven maar ook dit was weer kippenvel. Disney is in staat het kasteel te laten bewegen door middel van projecties iets dat echt heel mooi was. Ook lieten ze bijvoorbeeld het Beest en Gaston met elkaar vechten op het kasteel. Hierna was het tijd om naar het appartement terug te gaan. Dit zou ons nog ongeveer 2 uur kosten en om 00.00 waren we weer thuis. Uiteindelijk stonden we dus op 42 uur na deze dag die ik niet snel meer zal vergeten.

vandaag zijn we naar Hollywood Studio's geweest maar dat zal ik in de blog van straks beschrijven.

Groetjes

De reisgenoten