Dag 1 in Disney

Hallo allemaal,

Gister heb ik de blog wederom overgeslagen vanwege gebrek aan stof. Dit keer doordat we een reisdag hadden. We gingen van Big Pine Key naar Kissimee in de buurt van Orlando. Deze trip zou ongeveer 6.5 uur duren en onderweg zouden we nog even een outlet bezoeken. Dit alles verliep soepel. Enige 2 opmerkingen. De eerste is: het gedrag van de Amerikanen op de weg is werkelijk verschrikkelijk, ze duiken voorlangs en tonen weinig geduld ook is kennelijk het gebruik van een richtingaanwijzer taboe. Toen ik aan mijn shift van 3 uur begon besloot ik al snel het keep your lane te laten voor wat het was en gewoon te doen of het een Nederlandse snelweg was. Dit werkte uitstekend. Het tweede was het tanken, in Nederland tank je en kom je er achter bij de balie wat het gaat kosten en betaald. Hier niet. Je komt aanrijden, en je kunt tanken met creditcard en je denkt: hey dat lijkt op zo'n automatische pomp als in Nederland!!! nee dus... Want die zal je vragen hoeveel wil je tanken? en wat is je postcode? En een Nederlandse postcode is niet geldig. Goed dan maar naar binnen. Het gesprek daar ging wat moeilijk:

Tankhouder: Goedenmiddag meneer hoe kan ik u helpen
Jeroen: ik wilde graag tanken
Tankhouder: hoeveel wilt u tanken?
Jeroen: Geen idee hoeveel zou er in een tank passen? Vol graag?
Tankhouder: (kijkt me verbaasd aan en antwoord na even) 20 a 30 galon denk ik?
Jeroen: Prima 30 dan maar.
Tankhouder: wat voor soort benzine wilt u?
Jeroen: hmmm zit daar verschil in dan? Weet u waar die Ford bij pomp 11 op rijdt? (belangrijk detail al deze info wilde we opzoeken maar stond nergens beschreven in de papieren)
Tankhouder: (begint er zichtbaar genoeg van te krijgen) U weet niet wat u moet tanken? Is dit een leenauto?
Jeroen: ik knik.
Tankhouder: Dan heeft u standaard.
Tankhouder: Ohhh wacht even ik kan nu niets doen want uw reisgenoten proberen momenteel iets op de automaat de doen bij pomp 11.
Jeroen: ohhh ja dat kan kloppen ik ben vergeten te melden dat ik even binnen ging kijken hoe we moesten tanken.

Enz enz uiteindelijk was alles gelukt en konden we onze weg vervolgen. En na een avondmaal van de Mac met chloorcola zat de dag erop.

Gisteren zijn we naar Epcot geweest. Een van de Disney parken. Oorspronkelijk was dit ooit het doel van de reis. Liek had namelijk DIsney als bestemming gekozen en dus leek het mij leuk de mooiste parken van Disney ter wereld te bezoeken. Epcot is een park wat meer in het teken staat van educatie. De ritjes zijn vrij leerzaam voor kinderen en 1/3 van de Amerikanen en verder is er nog een showcase van verschillende landen. 27 jaar geleden was ik hier ook al eens maar veel meer dan een paar ritjes die inmiddels ook vernieuwd waren en de monorail kon ik mij niet meer herinneren, Ten eerste de rides. Wat waren ze mooi doordat het relatief rustig was hoefden we maar 4 keer deze dag in een rij te staan. Als resigenootschap hebben we in de auto gister bepaald wat de top 3 aand rides was.

Nummer 3: Soarin' Een simulator waarbij een vlucht over de hele wereld wordt nagebootst. Heel erg mooi!!! Fun fact, hij is ingesproken door Joe van Family Guy.

Nummer 2: Testtrack een prachtig staaltje van Disney en Chevrolet, waarbij de iedereen voor hij de mag testen eerst zijn auto ontwerpt. Dit is slim gedaan op deze maner kan Chevrolet er namelijk achter komen wat mensen graag voor soort auto's willen. Jou auto gaat vervolgens in competitie met die van de andere en aan het einde kun je zien wie de meeste punten heeft gehaald. Het ritje zelf behaalt een topsnelheid van ongeveer 110km per uur.

Nummer 1: Mission space met enige afstand misschien wel de leukste attractie in tijden. Eigenlijk is het gewoon zo'n centrifuge van de kermis. Echter dat zie je niet tenzij je het googled. Wat ze namelijk hebben gedaan is er een verhaal omheen gemaakt. Ze vertellen je dat je op training gaat voor een reis naar mars. Die reis bootsen ze na. De lancering, gewichtsloosheid of het gevoel ervan. en dit allemaal terwijl je in een cockpit knopjes moet indrukken en allemaal een verschillende rol hebt. Ondertussen krijg je 2.4g op je en das best fors voor een attractie. Prachtig gedaan Disney, dit ritje was heel bijzonder.

Toen ik 27 jaar geleden in DIsney was, was het hamburger heaven. Dit is niet meer zo. Het eten is anders en veel beter. Bij de showcases krijg je goed eten voor een betaalbare prijs. Ook verder waren er niet echte fastfood stands. Wij kozen voor Chinees en eerlijk is eerlijk het was niet chinees zoals je het bij de Chinees zou krijgen maar het had groenten rijst en vooral heel veel smaak. Disney, petje af voor deze verandering het geeft de hele ervaring echt iets extra's.

Na 12 uur epcot hadden we er genoeg van en ging het park dicht. Morgen zal ik Magic Kingdom beschrijven waar we vandaag heen gaan. Hier kunnen we 13 uur spenderen.

Groetjes

De reisgenoten






Reacties

Reacties

Thea

Hi hi ja tanken is lastig hoor!
En ook ik was er 27 jaar geleden. Met een ukkie van 6....

Sander

Leuk om te lezen

Dennis

Johnny Depp als surpriseact gisteren gezien ?
Ter promo van nieuwe film

Jeroen

Hi Dennis, helaas niet dat was in Disneyland Californië..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!