Een beetje misselijk...

Goedemorgen,

Dat was me het dagje wel. Gister zijn we naar South Beach geweest DE plek als men over Miami praat. Ferrari's, Porsches, Mustangs als je van mooie auto's houd is dit zeker een plak om naar toe te gaan.

Aangezien we niet precies wisten waar te eten bood de Lonely planet zoals gewoonlijk uitkomst deze vertelde ons dat er een goede Diner zat in de buurt van Ocean Drive (de boulevard van South Beach). Aangezien men inmiddels ook echt toe was aan een fatsoenlijke kop koffie werd er via tripadviser eerst nog een andere plek gezocht waar we ook zeker wisten dat de koffie goed zou zijn. Dit bleek het geval en na deze verkwikkende kop besloten we naar de diner te gaan die zich 2 blokken verder bevond. De diner hield inderdaad huis in zo'n truck zoals we dit kennen van verschillende films. Het ontbijt was heerlijk en toen we klaar waren besloten we naar het strand te gaan om daar heerlijk in de Atlantische plas te gaan zwemmen.

Het water was prachtig blauw en was goed van temperatuur. Nadat we echter een half uur aan het spartelen waren begon het te betrekken. En we zagen steeds meer mensen het strand verlaten. Toen wij inderdaad ook besloten om eruit te gaan en we stonden te drogen op het strand was het al te laat. Het begon eerst te motregenen dus schuilden we onder de palmbomen tussen Ocean Drive en het strand in. Al snel hield het op met zachtjes regenen en dus was het tijd een plek te zoeken waar we even rustig konden afwachten tot het weer beter werd.

Dit deden we in de Cocktail bar genaamd Ocean's Ten waar ze heerlijke cocktails hadden hier hebben we zo'n 2 uur doorgebracht en nadat met name ondergetekende het erg gezellig begon te vinden, was het tijd om terug naar het appartement te gaan om ons op te frissen en 's avonds naar Little Havana te gaan. Ten minste dit was het plan. Ik begon me namelijk na een ciesta van 2 uur behoorlijk ziek te voelen. Waar ik last van had geen idee wat ik wel weet is dat ik me niet meer zo ellendig heb gevoeld sinds de voedsel infectie van een jaar of 11 geleden. Wat een drama. Gelukkig door de goede zorgen van Andrea, liek en Arne die wisten wat hier tegen zou helpen leek na 6 uur het ergste leed geleden.

Aangezien Jeroen besloot om een avondje in bed te blijven zijn wij als drie musketiers er nog op uit geweest om even wat te gaan eten. Om het op veilig te spelen zijn we gaan eten bij dezelfde sport bar als een paar dagen geleden. Dit had wat voeten in de aarde aangezien Arne voor hij het wist een tweede biertje voor zijn neus had die niet was besteld, Andrea's croutons werkelijk dreven in de olijfolie en ik genoeg knofflook voorgeschoteld kreeg om een meute weg te kunnen jagen. Daarbij kregen we ineens een tweede ronde drankjes en de rekening voor we goed en wel een toetje konden bestellen. Al met al hebben we toch lekker gegeten. om daarna moe en voldaan van de lange dag lekker terug te gaan naar het apartement

Vandaag staat de eerste Road Trip op het programma. We gaan van Miami naar de Everglades en daarna naar Big Pine Key in de Florida Keys. Dit doen we met een huurauto en zou ongeveer 4.5 uur rijden betekenen.

Oftewel vandaag gaan we op pad, helemaal de oude voel ik mij nog niet maar dat komt na het ontbijt van straks vast goed.

De reisgenoten

Miami

Goedemorgen allemaal,

Gisteren was de eerste dag dat we er dat we erop uitgingen. Omdat iedereen vroeg op was besloten we eerste op jacht te gaan naar ontbijt. Dit vonden we in een leuk tentje zo'n 5 minuten lopen van ons appartement af. Nadat we hier ons hadden volgestopt met een goed ontbijt was het 8.30 en leek het ons leuk naar het nabijgelegen Wynwood te lopen. Deze buurt staat bekend om zijn grafiti artwork en de Wynwood walls een stel steegjes waar grafiti artiesten fantastische tekeningen hebben gemaakt. Deze waren helaas op woensdag gesloten waardoor we er niet in konden wel kregen we er vanachter het hek een goed beeld van.

Nadat we door deze buurt hadden geslenterd hadden we zin om even een duik te nemen in het zwembad van ons appartement. Dit omdat iedereen nog wat gaar was van de vlucht van de dag ervoor en omdat het slenteren wat uitwerking had op de voeten van iedereen. Het zwembad was top we zwommen wat baantjes bestelde onze eerste cocktail aan de bar van het zwembad en toen het leek te gaan regenen besloten we ons op te frissen om downtown miami te gaan bekijken. We kozen ervoor eerst naar Bayside te gaan een winkelcentrum aan het water. Met name omdat ik echt niet meer verder kon lopen op de schoenen die ik afgelopen week had gekocht.

Hierna was het tijd om te lunchen. Andrea en Arne wezen ons op een plek die Five Guys heette, zelf hadden we hier nog nooit van gehoord maar de hotdogs en frietjes waren heerlijk ook de Oreo milkshake was fantastisch. Het blijkt dat er ook een five guys in Utrecht zit. Toch maar eens buurten daar...

Na deze lunch besloten we nog wat verder downtown Miami in te gaan. Na toch alweer een half uur lopen hadden we er genoeg van en wilden we terug naar het hotel om wat te rusten. En te besluiten waar we 's avonds zouden gaan eten. Even een paar dingen over Miami die mij opvielen sinds we er zijn. Het is goed mogelijk dat we de echte (en ja hoor daar komt het typisch Nederlandse woord weer...) GEZELLIGE buurtjes nog niet bezocht hebben maar echte sfeer hebben we voor alsnog niet gevonden. Miami is een mooie stad met mooie en aparte gebouwen maar het mist een beetje een ziel zal ik maar zeggen, het kan natuurlijk zeker zijn dat we dat gewoon nog niet gevonden hebben dus we blijven zoeken. Wat ook opvalt en dat is wel leuk is dat waar je ook op straat loopt bijna iedereen Spaans spreekt. Het heeft wel iets en doet mijn multiculti hart sneller kloppen.

We kwamen terug in het appartement. En na wat rusten kwam Andrea met een suggestie waar te eten. Het tentje heette Farfalle en was Italinaans. Het eten was lekker maar de bediening liet wat te wensen over. Iets wat ik in de VS niet gewend ben. Men keek moeilijk en we kregen het gevoel dat we lastige klanten waren. Al met al niet de ervaring je als klant op zit te wachten. De cocktails daarentegen waren heerlijk en nadat we deze hadden weg gewerkt was het tijd om naar het appartement terug te gaan. Morgen staat South Beach op de planning we hebben er zin in!!!

Jeroen en Angelique

De langste dag van het jaar

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer. Gister was met zijn 30 uur de langste dag van het jaar.

Gister om 6 uur Nederlandse tijd begon dus onze dag. En om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat de reis zo vreselijk.... wat zeg ik verschrikkelijk..... afgrijselijk..... soepel zou verlopen. Eenmaal op Schiphol bleek dat we na het inchecken gewoon goede plaatsen naast elkaar hadden. Dit betekende dat we vroeg op Schiphol waren maar dat gaf ons mooi tijd het douane dansje te doen en daarna nog wat te ontbijten. Wat mij meteen al opviel is dat het veel rustiger was dan tijdens mijn voorgaande reizen.

De eerste vlucht was niet bijzonder we vertrokken op tijd iedereen keek een filmpje, at wat en sliep wat en doordat we wind mee hadden kwamen we om 13.30 plaatselijke tijd aan (Nederlandse tijd 19.30). Nadat ook hier weer de douane dansjes gedaan waren hadden we hier wederom ruimschoots de tijd om ons te goed te doen aan Dunkin Donuts en wat Japanse afhaal (die ook al verassend goed bleek te zijn). Het vliegtuig dat we vervolgens richting miami hadden was een A330 een ongeveer 2x zo groot vliegtuig als waar we mee vanuit Europa kwamen. Op Philadelphia was het ook rustig, nergens rijen of drommen mensen. Het vliegtuig bleek dan ook nauwelijks gevuld en met 40 inzittende tegenover de 222 passagiers die in een A330 kunnen konden we overal zitten. Doordat het vliegtuig dus zo leeg was vertrok het eerder dan gepland en waren we al aan om 18.30 ipv 19.00 die er voor stond.

Op de Luchthaven pakten we een taxi en om 19.30 waren we brak en wel in ons prachtige appartement in Downtown Miami (foto's volgen nog). Omdat het ons slim leek niet meteen te gaan slapen omdat je anders veel te vroeg wakker zou worden, besloten we nog even wat te gaan eten. Na wat zoeken op internet bleek een Ierse sportsbar hiervoor de beste papieren te hebben. De burgers die we daar hadden bleken heerlijk en zorgde ervoor dat ondergetekende instortte. Het was tijd om te gaan slapen na deze lange dag.

En eerlijk is eerlijk het reizen per vliegtuig was op deze manier goed te doen.

Jeroen en Liek

Weer op avontuur...

Hallo mensen,

En daar gaan we dan weer, morgen rond deze tijd zitten we weer in het vliegtuig naar wat hopelijk weer een hele bijzondere reis zal worden. Ook dit keer zal de reis weer naar de VS zijn, wel is het dit keer een compleet ander gedeelte namelijk Florida. Dit keer zal echter om nog een reden bijzonder worden omdat we met vrienden van ons Arne en Andrea zullen reizen.

Onze reis zal morgen al vroeg beginnen. Om 6 uur zal de wekker gaan en om 7 uur zullen we richting het kantoor van mijn werk(Jeroen) rijden waar wij de auto zullen parkeren. Hierna zal Mika (als hij op tijd is) ons om 7.45 naar Schiphol brengen. Daar zullen we om 8.00 aankomen om vervolgens het eerste obstakel van de reis te overwinnen. Wie eerder mijn blogs heeft gelezen weet dat ik hoe meer ik vlieg ik minder fan wordt van het vliegen. Echter als je ver wilt reizen ben je er min of meer toe veroordeeld. Ik heb daarom Liek belooft dat ik mij tijdens de 13.5 uur reizen met dit prachtige vervoermiddel niet negatief zal uitlaten over de vliegtuigmaatschappij of het vervoermiddel in het algemeen. Het is immers vakantie en waarom zou je je er druk over maken.

Dit zal echter meteen al een uitdaging worden daar American Airlines er alles aan doet mij uit de tent te lokken. De afgelopen weken heeft een van onze reisgenoten geprobeerd om de stoelen alvast te reserveren op dit moment is de status hiervan onbekend. Ook het inchecken bleek vandaag niet geheel soepel te gaan tot frustratie van reisgenoten en ons. Waardoor de status van het inchecken en de stoelen op dit moment onbekend zijn. Met de taferelen van United nog in het geheugen hopen wij erop dat we dit morgen op Schiphol kunnen regelen en dat we dan alsnog met z'n 4en naast elkaar kunnen zitten ipv alle 4 op een andere plek in het vliegtuig.

Mijn reactie hierop is "ach kan gebeuren het komt vast goed morgen want vliegtuigmaatschappijen zijn professionele organisaties."

Voor nu zijn de koffers gepakt en zitten we er klaar voor, morgen zal de eerste reisdag van Amsterdam via Philidelphia naar Miami gaan waar het op dit moment een 28 graden is.

Iedereen slaap lekker en tot morgen.