Miami

Goedemorgen allemaal,

Gisteren was de eerste dag dat we er dat we erop uitgingen. Omdat iedereen vroeg op was besloten we eerste op jacht te gaan naar ontbijt. Dit vonden we in een leuk tentje zo'n 5 minuten lopen van ons appartement af. Nadat we hier ons hadden volgestopt met een goed ontbijt was het 8.30 en leek het ons leuk naar het nabijgelegen Wynwood te lopen. Deze buurt staat bekend om zijn grafiti artwork en de Wynwood walls een stel steegjes waar grafiti artiesten fantastische tekeningen hebben gemaakt. Deze waren helaas op woensdag gesloten waardoor we er niet in konden wel kregen we er vanachter het hek een goed beeld van.

Nadat we door deze buurt hadden geslenterd hadden we zin om even een duik te nemen in het zwembad van ons appartement. Dit omdat iedereen nog wat gaar was van de vlucht van de dag ervoor en omdat het slenteren wat uitwerking had op de voeten van iedereen. Het zwembad was top we zwommen wat baantjes bestelde onze eerste cocktail aan de bar van het zwembad en toen het leek te gaan regenen besloten we ons op te frissen om downtown miami te gaan bekijken. We kozen ervoor eerst naar Bayside te gaan een winkelcentrum aan het water. Met name omdat ik echt niet meer verder kon lopen op de schoenen die ik afgelopen week had gekocht.

Hierna was het tijd om te lunchen. Andrea en Arne wezen ons op een plek die Five Guys heette, zelf hadden we hier nog nooit van gehoord maar de hotdogs en frietjes waren heerlijk ook de Oreo milkshake was fantastisch. Het blijkt dat er ook een five guys in Utrecht zit. Toch maar eens buurten daar...

Na deze lunch besloten we nog wat verder downtown Miami in te gaan. Na toch alweer een half uur lopen hadden we er genoeg van en wilden we terug naar het hotel om wat te rusten. En te besluiten waar we 's avonds zouden gaan eten. Even een paar dingen over Miami die mij opvielen sinds we er zijn. Het is goed mogelijk dat we de echte (en ja hoor daar komt het typisch Nederlandse woord weer...) GEZELLIGE buurtjes nog niet bezocht hebben maar echte sfeer hebben we voor alsnog niet gevonden. Miami is een mooie stad met mooie en aparte gebouwen maar het mist een beetje een ziel zal ik maar zeggen, het kan natuurlijk zeker zijn dat we dat gewoon nog niet gevonden hebben dus we blijven zoeken. Wat ook opvalt en dat is wel leuk is dat waar je ook op straat loopt bijna iedereen Spaans spreekt. Het heeft wel iets en doet mijn multiculti hart sneller kloppen.

We kwamen terug in het appartement. En na wat rusten kwam Andrea met een suggestie waar te eten. Het tentje heette Farfalle en was Italinaans. Het eten was lekker maar de bediening liet wat te wensen over. Iets wat ik in de VS niet gewend ben. Men keek moeilijk en we kregen het gevoel dat we lastige klanten waren. Al met al niet de ervaring je als klant op zit te wachten. De cocktails daarentegen waren heerlijk en nadat we deze hadden weg gewerkt was het tijd om naar het appartement terug te gaan. Morgen staat South Beach op de planning we hebben er zin in!!!

Groetjes

Jeroen en Angelique

vera

lekker zwemmen en uitrusten

Dennis

Als je een gezellige wijk weet, hoor ik het graag. Zelf heb ik dat nog niet gevonden. :-) South beach is wel leuk zolang je op Ocean Drive blijft. 'S avonds is het gebied in de buurt van het Hardrock cafe wel gezellig.

Jeroen

Dank voor de tip Dennis gister zijn we inderdaad op ocean drive geweest dat was inderdaad een leuke plek!